Supervisors

Eén van onze opdrachtgevers over de supervisors van Hotel Cleaning Company:

‘De samenwerking valt of staat met een goede hoofd huishouding, die de regie op zich neemt. Die niet alleen staat voor het belang van Hotel Cleaning Company, maar die voor het hele product het beste resultaat nastreeft. En dus minstens zo goed ons belang dient. Een goede supervisor zorgt voor een goede sfeer onder de medewerkers, waardoor het verloop laag blijft en de kwaliteit hoog.’

Onze supervisors over het werken voor Hotel Cleaning Company

‘Bij normale bezetting maken de meisjes twaalf of dertien kamers schoon, en iedere dag zijn er punten om extra op te letten. Stofzuigen onder de bedden bijvoorbeeld, of de badkamer ontkalken. Zelf doe ik een stukje algemene dienst: stofzuigen, de kantine schoonmaken. Ik help altijd mee, zeker als het druk is. Dan haal ik de bedden vast leeg bijvoorbeeld, om de anderen te ontlasten. Je bent een team, dus je helpt elkaar. Zo werkt dat nou eenmaal. Bovendien kan ik toch niet goed stilzitten.’

‘De schoonmaak begint om 9 uur en is meestal klaar rond twee uur, half drie in de middag. Daarna ga ik alle kamers langs om te checken. Dat doe ik ’s ochtends ook al, als de meisjes bezig zijn. Als iets niet goed is gegaan kan ik dat meteen oppikken. Ik kan zo bij de manager binnenlopen als er punten zijn waar ik tegenaan loop. Dat is prettig. Ik hoor ook echt bij het management, niet alleen bij het externe bedrijf dat is ingehuurd.’

‘We hebben een vast team van kamermeisjes. Dat werkt rustiger. Iedereen weet wat er wordt verwacht. Vergis je niet: dit is heel wat anders dan het schoonmaken van een kantoor. Het is véél intensiever.’

‘Druk is het altijd. De groep is gezellig en goed. We staan klaar voor elkaar. En de kwaliteit staat voorop. Ik zorg ervoor dat we altijd een stapje vóór lopen, zodat er nooit aanmerkingen kunnen komen op het werk.’

‘Hotel Cleaning Company is een fijne werkgever. Het contact is vertrouwd en iedereen komt zijn afspraken na. De managers leven mee met hun werknemers. Iedere twee weken ongeveer komen ze langs om te kijken hoe het gaat. Iedereen is gewoon eerlijk tegen elkaar.

‘De kwaliteit van het hoofd van de huishouding is essentieel binnen ons hotel. Zij moet twee bazen tevreden zien te houden: Hotel Cleaning Company en het hotelmanagement. Zij zorgt ervoor dat de kwaliteit van de schoonmaak gehandhaafd blijft en dat de hotelier gerustgesteld is.’

– Eén van onze opdrachtgevers over de supervisors van Hotel Cleaning Company